RapoFDiss Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

RapoFDiss Forum


 
AnasayfaindexLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Sagopa Kajmer'in Liriklerinde Kullandıgı Edebi Sanatlar

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Massie4Die
Moderator
Moderator
Massie4Die


Mesaj Sayısı : 22
Kayıt tarihi : 28/02/09

Sagopa Kajmer'in Liriklerinde Kullandıgı Edebi Sanatlar Empty
MesajKonu: Sagopa Kajmer'in Liriklerinde Kullandıgı Edebi Sanatlar   Sagopa Kajmer'in Liriklerinde Kullandıgı Edebi Sanatlar EmptyPtsi Mart 02, 2009 9:44 am

Sagopa Kajmer'in Liriklerinde Kullandıgı Edebi Sanatlar

Cümle Mühendisi bu sözleri nasıl yazıyor ?" diye kendi kendimize bir çok defa sorarız Peki Üstad bunu nasıl yapıyor ? cümlelerindeki sihir nedir ?

SAGO, günümüz divan edebiyatı temsilcisidir ( her ne kadar kendisi mütavazı bir tavırla bunu inkar etse de - Fox Tv'yi hatırlayalım )

Divan edebiyatı, Farsça ve Arapça'nın etkisinde gelişmiştir Malum, Sago "Fars Dili ve Edebiyatı"nı bitirmiş bir insandır Böyle olunca da Üstad, ister istemez Divan Edebiyatı'ndaki "Edebi Sanatları" Liriklerine gizemli bir şekilde yansıtıyor

"Senden önce yağdı saçlarıma cennet kışı"
Üstad'ın burada "cennet kışı" derken kastetmiş olduğu şey "Saçların beyazlaması ve ölümün yaklaşması"dır Bu sanat divan edebiyatında "teşbih-i beliğ" olarak adlandırılır Aynı şekilde " Dünya malı uçan halı" sözünde de dünyayı uçan halıya benzeterek bu sanat kullanılmıştır

"Terapi ordularınızı geri çekin artık savaşın galibi bendim"
Küheylan, bu sözünde "bendim" kelimesiyle iki anlam kastetmektedir Birincisi, savaşın galibinin kendisi olduğu, ikincisi savaşın galibinin "bent"leri olduğudur Bu edebi sanatın adı ise "tevriye"dir

"Başım zindan yokluk var"
Sago bu sözünde de "tezat" sanatını kullanmıştır "yok-var" zıtlığına sözünde bu şekilde yer vermiştir Aynı şekilde bağdat şarkısındaki

"solumda katliam nerede sağduyu?"
sözünde de bu sanatı kullanmıştır (sağ-sol zıtlığı) "

"Yoksulluk korkusuyla ömrünü servet peşinde harcayanda gördüm fakirliğin özünü"
sözünde de O'nun yoksulluk-servet tezatını kullandığını görüyoruz

"Yağmur sakladı göz yaşlarımı, kopya kalplere damladı dam dam"
Kajmer, bu sözünde ise "yağmur sakladı gözyaşlarımı" derken yağmuru kişileştirmiştir Bu sanatın adı "teşhis"tir

"Dünyanın ninnisi olmuş sirenler, yarab bizi özler"
Bu sözde ise Rap'inoğlu, "yarab bizi özler" derken ölümü güzel bir nedene bağlamıştır Bu sanatın adı "hüsn-i talil"dir

"Dünya dönmez yaremsiz"
Sago bu sözüyle de dünyanın yare (sevgili)siz dönmeyeceğini söylerek mübalağa (abartma) sanatını kullanmıştır

"Kimim ki ben kimim ?", "ben insanmışım" "nereye yürüyorum?"
sözlerinde de Kajmer, O'nun deyimiyle "bilip de bilmezden gel"me sanatını kullanmıştır Bu sanatın adı da "Tecahülü Arif"tir
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Sagopa Kajmer'in Liriklerinde Kullandıgı Edebi Sanatlar
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Sagopa İle Röpörtaj
» Sagopa'Dan bir kac resim
» Sagopa Kajmer'in DJ lik Yönü
» Sagopa Kajmer'in En İyi Sözleri
» Sagopa Konusuyor 10 Ekim 2oo8

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
RapoFDiss Forum :: Fun Clup :: Sagopa Kajmer [Fun Clup]-
Buraya geçin: